چهارمین دوره  طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی از امروز شنبه ۲۱ مهر همزمان با سراسر کشور  در مازندارن آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، قلی نژاد معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: چهارمین دوره طرح ملی آمارگیری مسکن روستایی همزمان با سراسر کشور در مازندارن  از ۲۱ مهر تا ۳۱ آبان در ۴۴۰ روستا با حضور ۶۴ نیروی آمارگیر در مازندان اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی نقاط قوت و ضعف طرح مسکن روستایی اعلام کرد و افزود: روستا‌ها براساس قاعده سازمان آمار به عنوان نمونه از نظر اقلیم مناطق کوهستانی، دشت و جلگه انتخاب شده است.

قلی نژاد با بیان اینکه در سال‌های گذشته به همت دهیاران و شورا طرح هادی دو هزار ۳۴۰ روستا بالای ۲۰ هزار خانوار تهیه شده است، گفت: برای ۴۰۰ روستا بازنگری ۱۳۰ روستا در حال بازنگری و ۱۲۰ روستا برنامه ریزی شده است.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: بازنگری طرح هادی به معنای توسعه محدوده و سطح فیزیکی روستا نیست بلکه بازنگری همه جانبه است.

قلی نژاد با اشاره به مقاوم سازی و بازسازی یک میلیون  و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور گفت: از این میزان سهم مازندران  ۱۶۵ هزار واحد مسکونی بود و از نظر اعتبارات برای مقاوم سازی جزء استان‌ های اول تا سوم کشور بودیم.

وی افزود: در سال ۹۷  پانزده هزار واحد سهم بنیاد مسکن مازندران است که اعتبار و تسهیلات دریافت شده است  و انتظار داریم مردم از این تسهیلات استفاده کنند.

قلی نژاد سقف تسهیلات یاد شده را ۲۵ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی با نرخ سود ۵ درصد اعلام کرد و گفت: مردم از فرصت برای بازسازی واحد‌های فرسوده خود استفاده کنند.

معاون امور بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود: محرومانی که امکان تخریب واحد‌های مسکونی فرسوده خود را نداشته باشند به آن‌ها کمک ویژه قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی، همچنین کمک بلاعوض تا سقف ۴ میلیون تومان اعطا خواهد شد.

قلی نژاد از امضاء تفاهم نامه با بهزیستی استان در خصوص خانواده‌ های  ۲ معلول فاقد مسکن یا مسکن نامناسب خبر داد و گفت: علاوه بر تسهیلات مسکن به میزان ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در طرح آمارگیری از ویژگی‌ های مسکن روستایی سال ۹۷ در استان پیمایش می‌ شوند.

۴۶ درصد جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران در سه هزار و ۲۰۰ روستا سکونت دارند.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح آمارگیری مسکن روستایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.